Headerbild

SIF Höstkonferens

2023-11-13 i Allmänt

Ordförande Katarina och kassör Lili-Marie har representerat Midur på SIF ordförandekonferens som hölls 11-12/11 i Uppsala.

Viktiga frågor som diskuterades var bland annat stöd till föreningar som arrangerar WR-tävling, för Midurs del blir det en stor merkostnad så vi hoppas att detta stöd kan kompensera detta. SIF organiseras numera i distrikt och frågan om distriktens storlek har legat i luften en längre tid, nu presenterades ett förslag som var i linje med hur vi resonerar i Midur, att Norrbotten är ett tillräckligt stort distrikt, med tanke på våra långa avstånd.

Hur medlemskap ska se ut i framtiden var också ett ämne för diskussion. Lili-Marie har för Midurs räkning för ett antal år sedan skrivit en motion om vikten av att ha en olycksfallsförsäkring för samtliga medlemmar som gäller vid ridning även på egen hand, den försäkring som finns idag gäller bara vid arrangemang ordnade av SIF eller lokalföreningar. Den motionen avslogs då, men vid detta möte togs frågan upp igen och nu fanns en större förståelse för behovet, så nu väntar vi och ser vad SIF kan presentera.

Adress

Midur Islandshästförening - Islandshäst Katarina Lindgren, Smaragdvägen 69 96146 Boden

Tel: 0703946336 E-post: katarinalindgren@live.se

Drivs med KlubbenOnline