Midur Vårtävling 2024

Ryttarbrev – Midurs vårtävling 2024

Varmt välkomna till Midurs vårtävling med SM-kval.
Vi har en härlig helg att se fram emot och kul att så många anmält sig.

Tävlingsledare: Sylvia Huuva
Tävlings-läkare: Vid behov kontakta tävlingsledare.

Incheckning: Digital incheckning sker via sms till Sylvia Huuva på telefonnummer 070-300 06 14. Skicka bild på framsidan av hästens pass samt vaccinationsintyg. Skicka även med bild på ryttarlicensens och ryttarförsäkran.
Incheckningen ska ske senast fredag klockan 12:00.

Ryttarförsäkran: Kommer att finnas en plastlåda på gaveln av stallarna där ni lämnar er ryttarförsäkran.

Ryttarmöte: Ryttarmötet sker utanför stallarna kl. 9:30, under ryttarmötet kommer det finnas möjlighet att få sina bett kontrollerad av domarna.

Boxar: Boxplacering kommer att komma längre fram. För daguppstallning så används spånet som finns i boxarna under hela helgen. De som övernattar får fylla på med spån vid behov men tänk gärna på att hålla nere åtgången. Innan ni åker ska boxarna tömmas och sopas ur från allt spån, dålig städning debiteras.

Övrigt: Från klockan 15 på fredag får ni som övernattar stalla in eran häst, spån finns i boxarna. Grindarna är öppna mellan 06–22 på travet.

Alla som har möjlighet får gärna hjälpa till med banbygget, vi startar klockan 16 på fredag. Banan är klar för provridning från ca 18.00.

Strykningar som sker innan fredag klockan 20.00 anmäls till Elin Lindholm, strykningar under tävlingens gång sker till sekretariatet (tornet) senast en timme innan start. Utebliven eller sen strykning utan skälig orsak resulterar i diskvalificering från hela tävlingen.

Det kommer säljas hamburgare och fika vid banan.

Efter tävlingen hjälps alla från Midur åt att städa ihop så de går snabbt och smidigt. Nu hoppas vi på en helg med fint väder och massa häst!
Varmt välkomna!

Adress

Midur Islandshästförening - Islandshäst Katarina Lindgren, Smaragdvägen 69 96146 Boden

Tel: 0703946336 E-post: katarinalindgren@live.se